Ruokakurssi: Korealainen ateria

• ma 9.12.2024 klo 1518
  • Pertunmaan Yhtenäiskoulu

Tervetuloa värien ja monipuolisten makujen ruokakurssille.

Korealainen ateria koostuu monista pienistä ruokalajeista, jotka on maustettu mm. inkiväärillä, soijakastikkeella ja seesaminsiemenillä. Korean erottaa naapurimaistaan, Kiinasta ja Japanista, etenkin runsaampi mausteiden käyttö.

Korealainen ruoka on vahvemmin maustettua kuin japanilainen ja vähärasvaisempaa kuin Kiinassa. Korealaisen keittiön tunnistaa valkosipulin, chilin ja inkiväärin tuoksusta. Maut ja mausteet ovatkin korealaisessa ruoassa tärkeä elementti, aterialla pyritään yhdistämään viisi eri makua: tulinen, kirpeä, hapan, makea ja suolainen.

Kurssi on tarkoitettu Pertunmaan Marttayhdistyksen jäsenille, ja se on maksuton jäsenille. Jos haluat liittyä jäseneksi, se käy osoitteessa https://www.martat.fi/martanpuoti/marttajasenyys/?club=pertunmaan-marttayhdistys-ry&division=savon-martat-ry

Ilmoittaudu Siljalle tekstiviestillä numeroon 0407570231. Ilmoita mihin ilmoittaudut sekä nimesi ja puhelinnumerosi.